6 Ocak 2012 Cuma

Bağımsızlığımın ikinci yıl dönümü

Üniversiteye hazırlanırken başladım sigaraya. İçiyordum çünkü, içebiliyordum. Dershane kantininde iyi bir sosyalleşme aracıydı. Havalıydı da. Üniversiteyi kazanıp ailemden ayrı Eskişehir'de yaşamaya başlayınca hepten işin ucunu kaçırdım.
Bırakmaya ne zaman karar verdim? Bağımlı olduğumu anladığım zaman. Yaptığım bir işin keyfi, sigara içme isteğiyle bölünmeye başladığında. Sigaranın zararlarını ilkokul çocukları bile biliyor. Ama bir de sadece içicinin bildiği zararlar vardır.
İşte bu bağımlılık hissi onlardan biriydi. İçmek istediğin ama koşullar uygun olmadığı zaman hissettiğin baskı. Ben içerdim. Her halükarda bir yolunu bulur ve içmek istiyorsam o sigarayı içerdim. O yüzden sigarayı bırakma denemelerimi görenler, sigarayı bırakacağıma çoğunlukla inanmadılar. Nikotin bağımlılığından öte psikolojik bir takıntı geliştirir bazı insanlar sigaraya karşı. Benim de öyle olduğum açıkça ortadaydı.

"Teşekkür ediyorum, kullanmıyorum."
Bir gün ben de bu cümleyi söyleyebilecek miyim? diye düşünürdüm.
2010'a girerken, yeni yılda duyduğum bir yöntemi denemeye karar verdim. 6 Ocak'ta, iş çıkışı, biorezonans uygulaması yapan bir kliniğe gittim. Eşim dahil etrafımdaki hiç kimseye haber vermeden o akşam sigarayı bıraktım. Yöntemin işe yararlılığı konusunda emin olmam mümkün değil. Çünkü bende bahsedilen sigaradan tiksinme hissini yaratmadı. Yoksunluk döneminde zorlandım da. Yine de bırakabildim.
Aradan iki yıl geçmesine rağmen hala yeni başarmışım gibi seviniyorum. Okulların önünden geçerken, kendilerini kapı önünde sigara içmek zorunda hisseden öğretmenleri,  kütüphanede çalıştığı masada defteri kitabı bırakıp ikide bir dışarı sigara içmeye çıkan insanları görüyorum. Ben artık öyle bir zorunluluk hissetmiyorum. Dikkatim dağılmadan uzun süre çalışabiliyorum. Saçlarım, ellerim ve evim güzel kokuyor. Bu kararı aldığım ve uyguladığım için kendimle gurur duyuyorum
Bırakmayı düşünenlere bir önerim olsa: Denemeye devam edin, derim. Gerçekten istiyorsanız mutlaka bir yolunu buluyorsunuz. O yöntem işe yaramamış olabilir, başkasını deneyin.

"The Insider" ve "Thank You for  Smoking"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çevir/Translate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...